جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۱۰/۰۳ 
  • کد خبر : ۲۹۹۱
جشنواره بازی‌های بومی و محلی و غذاهای سنتی در آبسرد برگزار شد.
جشنواره بازی‌های بومی و محلی و غذاهای سنتی در آبسرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري آبسرد،جشنواره بازی‌های بومی و محلی و غذاهای سنتی شهرستان دماوند ویژه بانوان با رویکرد همگانی به میزبانی شهر آبسرد در سالن ورزشي رودبار برگزار شد.
اين مراسم با حضور فرماندار شهرستان دماوند، مديران شهري آبسرد، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری و دیگر مسئولان شهري و شهرستان افتتاح و آغاز شد.
مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند در مراسم افتتاحیه جشنواره بازی‌های بومی محلی و غذاهای سنتی دماوند ضمن تقدیر از شهرداري و شوراي اسلامي شهر آبسرد و اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند به جهت برگزاري این جشنواره اظهار داشت: وجود این برنامه‌ها به‌خصوص برای بانوان می‌تواند در ایجاد روحیه نشاط اجتماعی تأثیر فراوانی داشته باشد.
فرماندار دماوند افزود: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها غنی‌سازی اوقات فراغت، استفاده از بازی‌های بومی و محلی و آشنایی نسل جدید با این فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم و همچنین بهره‌مندی از غذای سالم است.
وی با اشاره به اهمیت حضور بانوان در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی بیان داشت: بانوان نیمی از جامعه هستند و حتماً باید در عرصه‌های مختلف مشارکت داشته باشند به همین لحاظ سعی می‌شود اینگونه مرا سمات در شهرستان دماوند با مشارکت همه شهرها و روستاها به‌صورت مداوم برگزار گردد.
*شرکت بيش از ۶۰۰ نفر از بانوان در جشنواره بازی‌های بومی و محلی و غذاهای سنتی شهرستان دماوند
سيد محمد رفيعي طباطبايي، شهردار آبسرد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: اولین جشنواره فرهنگی ورزشی با همکاری شهردار و شوراي اسلامي شهر آبسرد و اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند و امور بانوان فرمانداري در سالن ورزشی رودبار محله مرانک برگزار شد.
شهردار آبسرد بیان کرد: در این جشنواره بازی‌های بومی و قدیمی دماوند همچون بازی‌های زو، لی‌لی بازی، گردو بازی و ورزش باستاني زورخانه‌ای و بسیاری دیگر از بازی‌های سنتی مرسوم قدیمی اجرا شد.
طباطبايي ادامه داد: اجرای گروه موسیقی محلی و جشنواره غذاهای سنتی با حضور ۱۶۸ نفر از بانوان توانمند و آشپز نمونه نیز از دیگر برنامه‌ها بود و جوایز ارزشمندی به برگزیده‌ها اهدا شد.
وی با اشاره به اینکه مابقی شرکت کنندگان نیز هدایایی از سوی شهرداري و شورای اسلامي شهر آبسرد به رسم یادبود اهدا شد، گفت: در خلال این برنامه‌ها، نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان برگزار شد كه بسيار قابل تحسين بود.


امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0